اقدام پژوهی ابتدایی | دانلود مقالات معلمان پایه اول تا ششم ابتدایی

دانلود صد ها نمونه مقاله اقدام پژوهی برای معلمان پایه اول تا ششم ابتدایی 98-99

سایت دبیران آنلاین با همکاری سایت دادهم همدان در نظر دارد برای کلیه معلمان ابتدایی فایل های اقدام پژوهی ابتدایی را برای تمامی پایه های اول تا ششم ابتدایی را در فرمت فایل ورد و قابل ویرایش عرضه نماید . تمامی این فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در حال بروزرسانی و آپدیت های مداوم و روزانه هستند . و این مقالات اقدام پژوهی ابتدایی برای تمامی همکاران فرهنگی آموزش و پرورش طراحی و تهیه گردیده است . لذا از این رو همکاران ارجمند علاقه مند به دانلود اقدام پژوهی ابتدایی هستند می توانند جهت دریافت مقاله اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در فرمت فایل ورد به سایت دبیران آنلاین مراجعه و با پرداخت هزینه تنها پنج هزار تومان مقاله اقدام پژوهی ابتدایی را دانلود نمایند .

اقدام پژوهی برای معلمان دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن را در دانش آموزم علی رضا از بین ببرم

 

در واقع علت اصلی آن اضطراب است معمولا وقتی که کودک در محیط های نا امنی قرار بگیرد، دچار اضطراب شده و برای کاهش آن به این عادت متوسل می شود. این گزارش می افزاید: این اختلال در خانواده هایی که بین پدر و مادر اختلاف وجود داشته باشد و یا برای تربیت کودکان از تنبیه بدنی استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.بر اساس این گزارش، تحقیر و تنبیه نکردن کودک بخاطر این عادت و بی تفاوتی نسبت به آن، تصحیح محیط نا امن خانوادگی و جلوگیری از مشاهده صحنه ها و فیلم های اضطراب آور، تشویق و جایزه دادن .

دانلود مقاله اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی برای معلمان

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

دانلود صد ها نمونه اقدام پژوهی ابتدایی از سایت زیر

http://www.irikf.ir/

 

چگونه توانستم  را در دانش آموزم علی رضا از بین ببرم؟

شما عزیزان جهت نوشتن یک مقاله اقدام پژوهی معلمان ابتدایی بررسی یک مشکل خاص در یکی از دانش آموزان می باشد این مشکل می تواند هر چیز بزرگ و کوچکی باشد فرهنگیان محترم باید بتوانند در بهبود وضعیت این دانش آموز در از پس بر آمدن این مشکل کمک بکنند . برای همین است که اغلب مقاله های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی با عنوان چگونه توانسستم شروع می شود . پس برای نوشتن مقاله اقدام پژوهی ابتدایی بهترین و اولین کار یافتن مشکل اصلی در یکی از دانش آموزان می باشد . تا هم بتوانید یک کار انسان دوستانه و بشر دوستانه انجام دهید و هم در نوشتن مقاله اقدام پژوهی خود بهترین راه حل را پیدا کنید .

 

توصيف وضعيت موجود و تشخيص و بيان مسأله

  اينجانب ............ شاغل در مدارس آموزش و پرورش شهرستان ............، داراي ........... سال سابقه خدمت و مدرك ........... در سال تحصيلي 96-95 تدريس در مدرسه ...............را به عهده داشته ام تحقيق و اقدام پژوهي بنده مربوط به دانش آموزم زینب است اما با توجه به موضوع اقدام پژوهي در جاهايي از نظرات و تجربيات سایر دانش آموزان و همكاران و دانش آموزان و حتي در جلسه گروه های آموزشی از نظر ساير همكاران هنر نيز استفاده شده است

  پس از گذشت يك يا دو هفته كه از شروع سال تحصيلي مي گذشت، متوجه شدم دانش آموزم زینب با آن كه در سایر دروس وضعيت خوبي دارد يا دست به مداد نبرده يا اين كه خيلي ابتدايي همراه با ايراد زياد آن را میکشد و رنگ آمیزی میکند و با بي حوصلگي و چهره ي درهم رفته مشغول كار شده و بيشتر كارهايش  شبيه هم و يا خيلي ابتدايي و ساده در حد يك خانه كه لامپ آن از بيرون مشخص بود يا درختهايي شبيه بستني كيم ، اين ها  براي دانش آموز  ضعيف مي نمود .

  با توجه به محوري بودن خود دانش آموز در فعاليت هاي نقاشی و رنگ آمیزی، كه در راستاي اهداف اين اقدام پژوهي هم هست به دنبال اين بودم كه:

  • چه راهكارهايي عملي را مي توانم ارائه دهم تا هم ميزان علاقه مندي و هم مهارت دانش آموزم زینب را به نقاشی و رنگ آمیزی بيشتر كنم؟

  • چگونه مي توان كلاس را براي بچه ها جذاب و خوشايند كرد؟

  • چگونه اطمينان يا بم كه دانش آموزان فعالیت های هنر را كه با توجه به وقت كم در كلاس، به خانه مي برند خودشان با علاقه انجام مي دهند؟

  • چگونه می توان نگرش منفی خانواده ها به نقاشی و رنگ آمیزی را عوض کرد؟

خیلی و بسیاری راه حل برای از بین بردن مشکلات دانش آموزان وجود دارد . ما تنها به بخشی از این مطالب اشاره نموده ایم

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی معلمان ابتدایی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

ارائه پيشنهادات

پيشنهاد به همكاران:

ـ همكاران محترم قبل از هر اقدامي علّت مشكل را پيدا كنند و بعد با ارتباط صميمانه ي خود با شاگردان مشكل را برطرف نمايند.

ـ برای یاد گیری نشانه‎ها از روش چند حسی استفاده نمایند زیرا این روش باعث یاد گیری بهتر می‎شود‎.

ـ از پرونده‎ي دانش آموزان استفاده كنند كه نياز ضروري است براي شناخت اوليه شاگرد.

ـ تشكيل جلسات آموزش خانواده هر ماه يكبار. زيرا خانواده نقش اساسي را در آموزش و تربيت فرزندان ايفا مي كند و هر چه رابطه و تعامل بين خانواده و مدرسه يعني والدين دانش آموزان با معلّم بيشتر باشد مطمئناً اين تاثيرگذاري بيشتر است.

ـ در تدریس خود از الگوی یاد‎سپاری استفاده نمایند زیرا یادگیری برای دانش آموزان با این روش راحت‎ترشده و مطالب بهتر در ذهن دانش آموزان می‎ماند.

ـ از دادن تكاليف بي هدف در منزل بپرهيزند.

ـ از آن جايي كه آگاهي از پيشرفت در ایجاد‎ انگيزه تاثیر بسیار دارد، پس نیاز است که دانش آموز را از پيشرفتش آگاه كرده و نقاط قوتش را برجسته نمايند.

ـ جهت افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان هرگز كاري را كه خارج از تواناييهاي دانش آموز است از او نخواهند.

ـ اعتماد به نفس دانش آموزان را با يادآوري ويژگي هاي مثبت بالا ببرند.

پيشنهاد به اوليا:

ـ اولياء محترم با مدرسه بيشتر در ارتباط باشند.

ـ در جلسات آموزش خانواده ي ماهانه حتماً شركت نمايند.

ـ مشكلات آموزشي فرزندانشان را جدي گرفته و با معلم مربوطه همكاري لازم را داشته باشند.

ـ در انجام فعاليتهاي مربوط به خانه كه معلم كلاس براي به وجود آمدن مهارت در دانش آموز مي دهد فرزندشان را ياري نمايند.

پيشنهاد به مديرمدرسه:

ـ گذاشتن جلسات آموزش خانواده براي اولياء كلاس اول در فصل تابستان.

ـ معرفي دانش آموزان برتر به صورت هفتگي يا ماهانه سر صف.

ـ تشكيل بانك جايزه در مدرسه و تشويق دانش آموزان از طرف مدير مدرسه.

ـ بهتر است مديران مدرسه در كلاسها حضور يابند و با دانش آموزان ارتباط صميمانه برقرار نمايند.

جهت تقویت حافظه توالی دیداری راهبردهای ذیل پیشنهاد می شود:

1)نمایش چند شیء ونام بردن آن ها به ترتیبی که دیده  است.

2)اجرای چند ورزش حرکتی واجرای آن توسط دانش آموز به ترتیب اجرا شده

3)یک کارت که چند حرف روی آن نوشته شده به دانش آموز نشان می دهیم سپس کارت را مخفی کرده واز او می خواهیم حروفی را که دیده بود به ترتیب از سمت راست به چپ نام ببرد.

4) یک کارت که سه واژه روی آن نوشته شده به دانش آموز نشان می دهیم سپس کارت را مخفی کرده واز او می خواهیم حروفی را که دیده بود به ترتیب از سمت راست به چپ نام ببرد. در مراحل بعد می توان تعداد واژه ها را افزایش داد.

5)معرفی چندنفربه  دانش آموزو نشان دادن آنها به ترتیب

6)رسم یک جدول از حروف الفبا در کف اتاق یا مدرسه-پرش وتوقف یک دانش آموز روی حروف، سپس از دانش آموز دارای اختلال می خواهیم حروفی را که بر روی آن ها ایستاده است را  به ترتیب نام ببرد

چگونه توانستم  مشکل اختلالات یادگیری حسین دانش آموز پایه دوم ابتدایی را برطرف نمایم؟

مقدمه. 9

اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT.. 9

معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند: 10

توصيف وضعيت موجود. 11

گردآوري اطلاعات(شواهد 1) 13

نارسايي هاي يادگيري... 14

اختلال يادگيري (.) Dyslexia. 17

چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري... 19

روش مشاهده. 20

روش مصاحبه. 20

روش استفاده از آزمون هاي رواني.. 21

انواع ناتواني هاي يادگيري... 21

راه هاي درمان اختلالات يادگيري... 22

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان.. 23

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري... 25

پيشينه پژوهش.... 28

اجراي راه حل.. 29

تمرين يك: 29

تمرين دوم: 29

تمرين سوم: 30

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل.. 31

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب... 32

جمع آوري اطلاعات (شواهد2) 33

بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص حسین با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن؛ Error! Bookmark not defined.

جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام. Error! Bookmark not defined.

جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام. Error! Bookmark not defined.

نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام. Error! Bookmark not defined.

جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام. Error! Bookmark not defined.

نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام. Error! Bookmark not defined.

بررسي عوامل رفتاري حسین و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او؛ Error! Bookmark not defined.

تجزيه و تحليل نتايج.. 35

جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام. 35

نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام. 35

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن.. 35

نتيجه گيري و پيشنهادات... 37

منابع مورد استفاده: 40

معلم مي تواند دانش آموزان را ارزشيابي كند، اطلاعات لازم را جمع آوري كرده و بازخوردهاي مناسب را به دانش آموزان ارائه كند. متأسفانه روشهاي تدريس به كمك  IT فراگير نيست. بيش تر در قالب جشنواره ها و مسابقات و برخي به صورت موردي استفاده مي شود.

در اين طرح اقدام پژوهي به بررسي كاربست فناوري اطلاعات (IT) در حل مشكلات يادگيري حسین پرداخته شده است. لازم به ذكر است كه اين روش براي اولين بار در پايه دوم ابتدایی به كار گرفته شده است.

گردآوري اطلاعات در اقدام پژوهی معلمان ابتدایی (شواهد 1)

          براي اين كه بتوانم اقدام پژوهی ابتدایی رباره پرسشي كه مطرح كرده بودم اطلاعات دقيق تري به دست آورم تصميم گرفتم موضوع را با همكاراني كه صاحبنظر در اين زمينه هستند درميان بگذارم.

          در يك زنگ تفريح، موضوع را با همكارانم در ميان گذاشتم. برخوردهاي آن ها متفاوت بود. تعدادي معتقد بودند كه بهتر است موضوع را با والدينش در ميان بگذاري، شايد به كمك آن ها بتوان كاري انجام داد. بعضي ديگر معتقد بودند كه بهتر است از آموزش او صرفنظر كني و او را به حال خود بگذاري تا براي سال آينده آماده بشود. عده اي ديگر معتقد بودند كه او هنوز موقعيت خود را درك نكرده و بهتر است صبر داشته باشي تا مدتي بگذرد و او موقعيت خود را بشناسد. سپس آموزش او را شروع كني.

16 Dec 2019