نقشه راه دانشجو معلمان | ویژه مهارت آموزان ماده 28

دانلود نمونه آماده نقشه راه دانشجو معلمان ماده 28

موسسه حقوقی با همکاری و مشارکت سایت دبیران آنلاین نمونه آماده و تدوین شده نقشه راه دانشجو معلمان ویژه مهارت آموزان ماده 28 معلمی دانشگاه فرهنگیان تمامی فایل های مربوط به نقشه راه را برای شما دانشجویان محترم دانشگاه فرهنگیان آماده نموده است این پکیج طلایی و استثنایی نقشه راه دانشجو معلمان دارای تمامی فایل های خواسته شده . اعم از ترسیم نقشه راه معلمان - ترسیم وضعیت موجود و تحلیل آن دستور العمل دوره مهارت آموزان ماده 28 شیوه نامه نگارش نقشه راه معلمی چند نمونه مصاحبه کامل و دقیق با معلم موفق و پیشکسوت و همینطور نمونه سوالات مصاحبه در این پکیج وجود دارد .  

مشاهده فایل ها

دانلود نقشه راه دانشجو معلمان

نقشه راه دانشجو معلمان

سایت ارسال و بارگذاری نقشه راه دانشجو معلمان

http://sajfa.cfu.ac.ir/

 

قسمتهایی از فایل آماده نقشه راه دانشجو معلمان

جابر لیمو - طرح جابر حیان تولید برق از لیمو

عنوان: تدوین نقشه راه

مقدمه

در سیستم های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کارند و فعالیت های آنها بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانش آموزان و یا دانشجویان مؤثر است اما در این میان، نقش معلمان از دیگر افراد بسیار برجسته تر می نماید چنان که بیشتر اوقات را دانش آموزان در مدرسه و دانشجویان در دانشگاه زیر نظر آنها سپری می کنند و عوامل دیگر هم فراهم آورنده زمینه برای فعالیت معلّم ها و اساتید می باشد از این رو بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی سنتی و جدید شکل گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می دانند یکی از نویسندگان که عمری را به معلمی گذرانده می نویسد: یکی از تحصیل کرده هایی که تحصیلات عالی و دکترای خود را در کشور آلمان به پایان رسانیده بود چندین بار اقرار واعتراف کرد که همه عقاید دینی او مدیون ارتباط با معلّم خود بوده است. (داوودی، 1385)

زیرا آنچه در فرایند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت های معلّم نیست بلکه تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود.

معلم و استاد نمی تواند نسبت به اخلاق و رفتار خود آزاد و بی تفاوت باشد، زیرا محدوده اخلاقیاتش فراتر از خود اوست. او تنها مسئول خودش نمی باشد بلکه مسئولیت تعدادی از انسانهای معصوم را نیز بعهده گرفته است.

ترسیم نقشه راه معلمان

هدف از انتخاب این شغل به خدمت گرفتن علم و سوادم برای خدمت به جامعه و مملکت هر چند کوچک و اینکه سعی کنم دانش آموزان را از همان ابتدای امر آموزش با رعایت بهداشت آشنا کنم زیرا که هم برای خودشان و هم جامعه و آینده شان مفید باشد این آموزش را به گونه ای انجام دهم که در وجودشان نهادینه شود و علاوه بر تمام این ها وقتی با قشر کودک و جوان در ارتباط هستم خودم هم احساس شادی و سرزندگی بهم دست می دهد و مشکلاتم را در این بازه زمانی که با آنها در ارتباطم را فراموش می کنم.

نمونه نقشه راه معلمی مهارت آموزان ماده 28

ترسیم نقشه راه دانشجو معلمان ماده 28 و چشم انداز آینده

-ترسیم وضع موجود از قبیل  شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی،موقعیت مکانی و جغرافیایی ،وضعیت شغلی و کاری(600کلمه)

-مشخص نمودن اهداف در همدان(100کلمه)

- ترسیم وضع مطلوب(300کلمه)

-راهبردها ، خط مشی ها و اقدامات مبتنی بر رویکرد معلمی به مثابه مربی با بهره گیری از تجارب معلمان و الگو پذیری از زندگی شهید دانشجو معلم (800کلمه)

-فرایند و پروسه اجرای ماموریت در استان همدان(1000کلمه)

-ارائه راهکارهای علمی و عملیبرای دادگستری (400کلمه)

تجربه های موفقی که در تدریس و اداره کلاس  داشتم در باب برقراری ارتباط عاطفی بین دانش آموز

مصاحبه با خانم جلیلی معلم موفق پایه چهارم استان همدان

اینجانب زهرا جلیلی آموزگار پایه چهارم ابتدایی دبستان میثم تمار شهرستان خلخال استان اردبیل  متولد 1374 اولین سال تجربه معلمی بنده به بهترین شکل ممکن دنبال شده و توانستم در اولین سال شرکت در پرسشئ مهر رئیس جمهور نفر دوم کشوری شوم . اولین روزی که وارد کلاس شدم روحیه و اشتیاق بالایی داشتم و این روحیه را بعد از دیدن شاگردانم دو چندان شد و سالی که گذشت را به عنوان بهترین سال زندگی خود می دانم چرا که یک تجربه بسیار شیرین و موفقی داشتم و حسی خوبی تمام طول سال تحصیلی در کنار بچه هایم تجربه کردم .

 

چند نمونه از سوالات مصاحبه نقشه راه معلمی دادگستری

***  لطفا خود را کامل معرفی کنید؟

*** فضای فیزیکی ، عاطفی ، فرهنگی ،تربیتی وعلمی مدرسه ای که در آن قرار داری را چگونه توصیف می کنید ؟

***  اولین روز مدرسه را چگونه شروع می کنید؟

*** کیفیت برگزاری صبحگاه در مدرسه چه تاثیری بر رفتار تربیتی و فرهنگی دانش آموزان خواهد داشت ؟

*** به نظر شما تنظیم  برنامه مناسبت ها  در مدرسه چگونه تدوین شود بهتر است  ؟

*** کیفیت برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارسی که شما همکار گرامی حضور داشتید را به طور اختصار شرح دهید .؟

*** تجربه موفق شما در استقبال دانش آموزان از مسابقات فرهنگی وهنری در این سالها چگونه بوده است ؟

*** شما همکار گرامی چه تجربه موفقی در مشارکت فعالانه و بیشتر دانش آموزان در برگزاری مناسبت های ملی مذهبی داشته اید ؟

*** تجربیات موفق  شما برای برگزاری نماز جماعت در مدرسه را لطفا بیان کنید ؟

*** همکار گرامی  زیبا سازی و شاداب کردن مدرسه و کلاس درس چه نقشی در یادگیری و علاقه مندی دانش آموزان دارد ؟

  ***- رفتار شما نسبت به دانش آموزان و نحوه برقراری ارتباط با آن ها چگونه است؟

 *** شما در تدریس خود از چه روش ها و شیوه هایی استفاده می کنید که تفاوت ایجاد می کند؟

*** -  شما چه تجربه ی موفقی  در این سالهای خدمت جهت رفع مشکلات و عقب ماندگی دانش آموزان خود داشته اید ؟

*** تجربیات شما از تعامل و ارتباط انسانی در مدرسه (روابط با مدیر - همکاران - والدین - دانش آموزان و..) چیست ؟

 ***  نحوه ایجاد تعادل با دانش آموزان باسطح هوشی متفاوت؟

 ***  نقش مشارکت والدین در امر تدرس شما چگونه بوده است؟

*** نقاط قوتی که بیش از هر موردی درخود می بینید؟

 *** نقاط ضعفی که فکر می کنید بر کارتان تاثیر منفی گذاشته؟

     *** دلایل موفقیت خود را چه میدانید؟

    *** در صورتیکه دوباره انتخاب شغل میکردید آیا غیر از معلمی شغل دیگری را انتخاب میکردید؟

 *** بنظرشما دانش آموزان تیزهوش باسایرین دارای چه تفاوت هایی هستند؟

 ***  شمایک معلم خوب دارای چه ویژگیهایی است وبه چه ظرافتهایی توجه دارد؟

 ***- در صورت رخ دادن یک اشتباه ازسوی دانش آموزچگونه اورامتوجه رفتارنادرستش می کنید؟

نمونه نقشه راه ماده 28

***- نحوه تشویق وایجاد انگیزه دردانش آموزان ضعیف چگونه است؟

*** شما در طول تدریس معمولا از چه تکنیک هایی برای مدیریت کلاس خود استفاده می کنید ؟

 

*** برای پیشرفت بیشتر و توسعه فرهنگی و در زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزاان چه راهکارهایی پیشنهاد می دهید ؟. 

  تعامل مدیریت مدرسه با معلمین بایدچگونه باشد؟

*** در امرآموزش چه مسائلی میتواند مانع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردد؟

 *** برای سایرهمکاران چه توصیه ای داریدتا در کار تدریس وارتباط با دانش آموزان موفق باشند؟

*** بهترین خاطره ای که ازکلاس درس دارید؟

      *** چه اقدامات و برنامه هایی برای اکنون و آینده دارید؟

        *** درچشم شما چه دانش آموزانی همیشه به یادمی مانند؟

 *** حرف های نزده ونگفته ای که باید میگفتی ونگفتی؟

16 Jul 2019